Apteka


 

Współcześnie rosnąca konkurencja dotyka również branży farmaceutycznej. Z całą pewnością w każdej aptece można zaobserwować szereg pozytywnych efektów wspomagania dotychczasowej formy reklamy za pomocą nowoczesnych monitorów Digital Signage. Prezentować na nich możemy aktualne promocje, nowości w naszym asortymencie czy też informacje o specjalnych ofertach dostępnych dla posiadaczy lojalnościowej karty stałego klienta. Jeżeli nasza apteka posiada sklep internetowy, warto również poinformować o takim udogodnieniu wszystkich pacjentów właśnie za pośrednictwem monitora reklamowego.

W sezonie wiosenno-letnim, kiedy bolączką ogromnej rzeszy pacjentów odwiedzających apteki są szeroko rozumiane objawy alergii, wartym uwagi pomysłem jest wyświetlanie na ekranach reklamowych informacji o aktualnie pylących roślinach oraz wszelkich pozostałych alergenach. Dzięki temu klienci będą mogli odpowiednio wcześnie zaopatrzyć się w odpowiednie leki minimalizujące takie objawy jak uporczywy katar czy też łzawienie oczu.

W aptekach o wyjątkowo dużych obrotach w godzinach szczytu bardzo pomocne będzie wspomaganie systemu kolejkowego za pomocą monitorów Digital Signage. Warto wyświetlać również informacje o osobach, które są w naszej aptece obsługiwane poza kolejnością – dotyczy to przede wszystkim kobiet w ciąży, kombatantów, honorowych krwiodawców czy też osób niepełnosprawnych. Przydatne będą również adresy i numery telefonów najbliższych aptek, które pełnią całodobowe dyżury w dni ustawowo wolne od pracy.

Ogromnym atutem monitorów bazujących na rozwiązaniach Digital Signage zastosowanych w aptekach jest możliwość prezentacji wielu zróżnicowanych treści reklamowych oraz informacyjnych w jednym miejscu. Z pewnością w miejscu pełnym zróżnicowanych kolorystycznie i stylistycznie produktów, które wypełniają szczelnie półki od podłogi aż po sufit, takie rozwiązanie reklamowe przyczyni się do polepszenia estetyki naszej apteki oraz zmniejszenia wrażenia wizualnego chaosu, jaki mogłyby wprowadzić tradycyjne reklamy w formie banerów bądź plakatów.

Nadal przeważającej części klientów apteki kojarzą się wyłącznie z asortymentem obejmującym leki, suplementy diety czy też materiały opatrunkowe. Tymczasem sporą część oferty w każdej aptece stanowią wysokiej klasy kosmetyki, których duża część jest dodatkowo hipoalergiczna i w pełni bezpieczna nawet dla posiadaczy wrażliwej skóry. Zaprezentowanie na monitorach reklamowych rozbudowanej oferty kosmetyków, jakie można nabyć w naszej aptece, z pewnością przełoży się na znaczące zwiększenie ich udziału w sprzedaży.