Gdzie zamontować monitor digital signage?
Nowoczesna technologia opanowuje każdy skrawek naszej przestrzeni życiowej. Coraz częściej wkracza również do świata handlu, kultury oraz miejsc publicznych. Monitory digital signage coraz częściej pojawiają się nie tylko w USA, Japonii, Niemczech czy Wielkiej Brytanii, ale powoli wkraczają także na polski rynek. Ich ogromny potencjał został już zauważony przez ludzi biznesu.
Czy w twoim przypadku warto zainwestować w system digital signage?
Sklepy i centra handlowe
Reklama dźwignią handlu. W XXI wieku coraz trudniej przyciągnąć uwagę klienta. Obecnie jednak wszyscy siedzą w nosie w smartfonach, tabletach i innych wyświetlaczach. Dlatego właśnie najłatwiej przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów oferując im swoje produkty na specjalnie zautomatyzowanych, zdalnie sterowanych ekranach. Możesz szybko poinformować ich o obowiązujących promocjach, zaprezentować produkt, a nawet przyciągnąć uwagę zwykłą informacją o pogodzie.
Hotele i budynki użyteczności publicznej
W tym przypadku niekoniecznie chodzi o przyciągnięcie klienta, a raczej o podniesienie jego komfortu pobytu w danym miejscu. Wiele hoteli, szpitali, urzędów to duże budynki, w których łatwo można się zgubić. Z pomocą mogą przyjść właśnie monitory digital signage, na których można wyświetlić orientacyjną mapę budynku lub drogowskazy. Hotele mogą również ocieplić wizerunek marki , wyświetlając teksty z życzeniami miłego pobytu czy też informacje na temat pogody, ciekawych eventów oraz dojazdu do atrakcji turystycznych miasta. W urzędach można natomiast wykorzystać ekrany displayowe do prezentacji najważniejszych dokumentów, terminów oraz zmian w przepisach.
Banki, poczty, przychodnie, poczekalnie i inne miejsca z kolejkami
W takich miejscach często pojawia się problem, kto za kim stał, kto teraz powinien być obsługiwany, itp. Wiele banków już dawno zdecydowało się na system z numerkami. Klient pobiera numerek, a gdy nastąpi jego kolej jego numer pojawi się na monitorze razem z informacją o stanowisku, które go obsłuży. To świetny sposób na organizację obsługi klientów i zdecydowanie warto zastosować go w wielu innych miejscach. Niektóre sklepy przy pomocy ekranów z numerami kas wskazuje klientom, do którego ekspedienta maja się udać z zakupami. Taki system pomaga rozładować kolejki.
Można również swoim klientom umilić czas oczekiwania, a przy okazji wykorzystać okazję do promocji swoich usług. W bankach można wyświetlać na dodatkowych monitorach informacje o kredytach, lokatach i innych propozycjach placówki. Przychodnie mogą wykorzystać system digital signage do promowania zdrowego trybu życia, a sklepy do informowania o promocjach. Wiele gabinetów specjalistycznych zajmuje swoich pacjentów wyświetlaniem wiadomości z kraju i świata.
Restauracje, bary szybkiej obsługi oraz puby
Najszybciej systemy digital signage przyjęły się wśród wielkich sieci barów szybkiej obsługi takich jak KFC, Subway czy też McDonald’s. Aktualne menu zawsze można sprawdzić na monitorach, a wielu miejscach istnieje również możliwość zakupu posiłku przy pomocy interaktywnych ekranów na terenie restauracji. Mniejsze kolejki, krótszy czas oczekiwania, brak kosztów związanych z aktualizacją papierowego menu – to tylko kilka zalet skorzystania z systemu ekranów digital signage. Możliwość szybkiej oraz automatycznej aktualizacji menu może okazać się szczególnie przydatna dla restauracji z inną kartą dań na każdy dzień.
Muzea, centra nauki, szkoły i wystawy
W tych miejscach system digital signage również zyskuje popularność. Odwiedzający łatwiej zapamiętują treści przedstawione na interaktywnych wyświetlaczach, zwłaszcza w formie wizualizacji, filmików i prezentacji. Turyści, zwłaszcza ci z dziećmi, chętniej wybierają muzea i wystawy, które korzystają ze zdobyczy technologii. W wielu muzeach na świecie popularnym rozwiązaniem są specjalne interaktywne wystawy lub części wystaw przeznaczone dla najmłodszych. Wykorzystuje się w nich właśnie monitory w systemie digital signage.