Co wyświetlać na monitorach digital signage?
Monitory digital signage podbijają polski rynek. Coraz więcej sklepów, instytucji, budynków użyteczności publicznej oraz wiele innych miejsc decyduje się na zamontowanie ekranu, na którym wyświetlane są informacje związane z konkretną branżą. Badacze marketingu doskonale zdają sobie sprawę, że konsument XXI wieku zawsze szybciej zauważy treść wyświetlaną na ekranie niż na papierze. Świat się zmienia, a wraz z nim zmienia się reklama.
Czy wiesz jakie informacje warto wyświetlać na monitorach digital signage?
Promocje oraz informacje o produkcie
Zgodnie z badaniami, największą skutecznością cieszą się informacje dotyczące aktualnych promocji w danym sklepie. Klient nie musi przeglądać gazetki lub osobiście sprawdzać dział po dziale, które produkty są przecenione. To zdecydowanie bardzo dobry chwyt marketingowy, który może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Coraz więcej sklepów, zwłaszcza z branży elektronicznej, umieszcza interaktywne wyświetlacze umożliwiające sprawdzenie danych technicznych produktów, a w przypadku branży spożywczej – informacji dotyczących składników odżywczych. Taka wiedza wpływa na proces decyzyjny konsumenta i pozwala szybciej podjąć decyzję o zakupie.
Cennik i menu
Cena usług i produktów jest dla klientów często jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję o zakupie. Monitory digital signage okazały się bardzo przydatne w przypadku kantorów walut. Szybka i automatyczna aktualizacja oraz wyraźny i przejrzysty cennik lepiej oddziałuje na potencjalnych kupców niż wersja papierowa. W miejscach, których ceny zmieniają się codziennie lub bardzo często, automatycznie aktualizowany system digital signage pozwala na zaoszczędzenie mnóstwa czasu.
Dla restauracji monitory digital signage mogą okazać się jeszcze bardziej przydatne. Klient jeszcze przed wejściem do lokalu będzie wiedział jakich potraw może się spodziewać, a proces składania zamówienia może przebiec szybciej. Dzięki monitorom można również szybko aktualizować menu bez potrzeby dodruku nowych kart dań. Wersja papierowa może obejmować standardowe menu, a na ekranach może być ono uzupełnione o dania sezonowe oraz dania dnia.
Kierunkowskazy, mapy i kolejki
W hotelach, budynkach użyteczności publicznej oraz stacjach, ekrany digital signage wykorzystuje się często w celu ułatwienia poruszania się po danym obszarze. Osoby odwiedzające takie miejsca często są tam po raz pierwszy, a nie zawsze rozkład budynku jest łatwy do zapamiętania. Umieszczając w strategicznych miejscach monitory, pozwalasz gościom, turystom i innym odwiedzającym na poczucie komfortu oraz zaoszczędzenie czasu.
Monitory wykorzystuje się również w miejscach, w których obowiązują kolejki, np. bankach, urzędach i przychodniach. Oczekujący znają swoją kolejność, niweluje to poziom sporów o to, kto był pierwszy, a cały proces obsługi klienta ulega przyspieszeniu, ponieważ klienci kierowani są do konkretnych stanowisk. Podobne rozwiązanie wprowadziły już niektóre supermarkety.
Prezentacja oferty
Świetnie sprawdza się w miejscach wymienionych powyżej. Wszędzie tam, gdzie klient musi czekać, można zająć jego czas prezentacją własnej oferty. Naprzeciwko miejsc siedzących w banku lub biurze obsługi klienta można wyświetlać informacje o nowościach, dostępnych kredytach i lokatach. Łatwy i zupełnie nienachalny sposób zachęcenia klienta do skorzystania z oferty danej firmy.
Cenne informacje, wiadomości i rozrywka
W wielu hotelach, poczekalniach, przychodniach i innych miejscach znajdują się ekrany wyświetlające informacje o aktualnej pogodzie, natężeniu ruchu, transporcie publicznym, wiadomościach z kraju i świata, zbliżających się wydarzeniach kulturalnych czy też poradach na temat zdrowia. Wyświetlana treść jest przydatna dla osób odwiedzających dane miejsce i z pewnością zostanie uznana za pozytywny element wyposażenia.