Czy wiesz jak działa system digital signage?
Marketing oparty na nowoczesnych technologiach oraz interakcji z klientem to klucz do sukcesu w każdej branży. Znalezienie właściwego sposobu przyciągnięcia uwagi klienta oraz nawiązania z nim kontaktu nie jest jednak łatwym zadaniem. Obecnie można zaobserwować wzrost popularności monitorów reklamowych, także w wersji interaktywnej.
Jeśli rozważasz zainwestowanie w ten rodzaj technologii, a nie do końca wiesz jak to wszystko działa, to najwyższy czas rozwiać wszelkie wątpliwości.
System zarządzania treścią i odtwarzacz
System zarządzania treścią stanowi podstawę całej technologii. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu możesz załadować i zsynchronizować obrazy, grafiki, filmy oraz inne pliki, które chcesz wyświetlić na monitorze. Bazę można oczywiście uzupełniać i modyfikować. Do wyświetlania wybranej treści potrzebujesz specjalnego odtwarzacza, który przeważnie jest dołączony do zestawu. Jako odtwarzacz może również służyć przenośny komputer. Warto sprawdzić, co zawiera zestaw oferowany przez producenta.
Ekran
Zdecydowanie najważniejszy i najbardziej oczywisty element systemu digital signage. Przed podjęciem decyzji o zakupie, przemyśl dobrze rozmiar, kształt, typ oraz miejsce przeznaczenia. Do wyboru masz kilka technologii, m.in. LCD, LED czy tez diodę OLED. Ekrany mogą być zamontowane wewnątrz sklepu, ale także na świeżym powietrzu, należy zatem wybrać model o odpowiednim przeznaczeniu.
Synchronizacja, aktualizacja i automatyzacja
Dzięki specjalnemu oprogramowaniu, niezbędnemu do funkcjonowania systemu digital signage, możesz zsynchronizować treści wyświetlane na różnych monitorach. Dostęp do odpowiedniej bazy danych umożliwia automatyczną aktualizację treści bez potrzeby dokonywania zmian i korekt samodzielnie. Treści wyświetlane na ekranach mogą automatycznie zmieniać się o określonej porze dnia, a takie informacje jak pogoda, kurs walut czy dostępne potrawy będą aktualizowały się samodzielnie. Wszystko opiera się na bezprzewodowej sieci i zdalnej kontroli urządzeń.
Zdalna kontrola
Zdalna kontrola systemu pozwala na szybką aktualizację i synchronizację treści wyświetlanych w wielu miejscach. Ekrany mogą znajdować się w sklepach w różnych częściach Polski, a wybrane treści będą wyświetlane i aktualizowane w tym samym momencie na wszystkich monitorach. Pracownicy sklepu nie będą musieli zmieniać niczego ręcznie, ponieważ cały system jest zautomatyzowany i może być kontrolowany zdalnie.
Montaż systemu
Montaż systemu digital signage może być skomplikowany, ale nie musi. Nie wymaga również dużych kosztów. Monitor wraz z urządzeniem z systemem można zamontować na ścianie przy pomocy specjalnych uchwytów przyściennych lub na suficie używając uchwytów sufitowych. Istnieje również możliwość zbudowania ściany zbudowanej z ekranów, które wyświetlają jeden, spójny obraz. To od ciebie zależy jak i gdzie zostanie zamontowany system.
Jakie korzyści?
System digital signage pozwala przede wszystkim zaoszczędzić czas i pieniądze. Może być oparty na częściowym wykorzystaniu posiadanych przez ciebie urządzeń. Jest to jednorazowy wydatek w przeciwieństwie do ciągłego dodruku plakatów, naklejek czy też ulotek. Nie tracisz również czasu na przygotowanie, ponieważ wystarczy zaprogramować system, a treści będą zmieniane automatycznie. Ponadto, konsumenci wykazują większe reakcje na ruchome obrazy niż na reklamę statyczną w postaci samego tekstu lub obrazu, co może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.