Jak wybrać monitor digital signage?
System digital signage zyskuje na popularności. Najłatwiej zauważyć to podczas spaceru po galeriach handlowych. Marki próbują przyciągnąć uwagę potencjalnych konsumentów przy pomocy ekranów umieszczanych w witrynach sklepowych. Warto rozważyć wprowadzenie takiej technologii do swojego sklepu w celu zwiększenia poziomu sprzedaży. Współczesny klient nie zwraca już uwagi na statyczne plakaty, zdjęcia i ulotki. Jego uwagę najszybciej przykuwa ruchomy obraz. Do wyświetlenia wybranych treści będziesz potrzebować specjalnego monitora.
Czy wiesz czym kierować się przy wyborze?
Technologie w monitorach digital signage
Obecnie na rynku można spotkać monitory w co najmniej kilku technologiach. Do najpopularniejszych należą ekrany LCD, LED oraz OLED. Ekrany LCD są raczej dość dobrze znane ze względu na pojawienie się telewizorów opartych na tej technologii. Jest to jedna z najtańszych opcji, jednak jej wadą jest nieco większa waga w porównaniu z innymi produktami, co ma znaczenie podczas montażu. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na ekrany LED, które oferują ostrzejszy i wyraźniejszy obraz oraz jaśniejsze kolory i wyższy kontrast. Ponadto, zużywają o połowę mniej energii niż popularne ekrany LCD. Technologia OLED niewiele różni się od LED, jednak jest jeszcze wydajniejsza, a sam ekran cieńszy.
Rozmiar ekranu
Jest to jedna z kluczowych kwestii podczas podejmowania decyzji o zakupie ekranu. Należy odpowiednio dobrać jego rozmiar w stosunku do powierzchni sklepu oraz rodzaju wyświetlanych treści. Zbyt duży ekran będzie przytłaczający, natomiast zbyt mały może nie zostać zauważony, a wyświetlane na nim treści będą mało wyraźne i trudne do odczytania. Należy również wziąć pod uwagę przeznaczenie ekranu. Coraz więcej sklepów decyduje się na stosunkowo niewielkie wyświetlacze znajdujące się obok produktów, na których można sprawdzić szczegóły dotyczące oferty. Ekrany przeznaczone do witryn sklepowych powinny być na tyle duże, żeby wyświetlane treści mogły zostać zauważone nawet z większej odległości.
Miejsce przeznaczenia
Kolejnym ważnym czynnikiem jest określenie miejsca, w którym będzie zamontowany monitor. Światło dzienne znacznie różni się od światła sztucznego, dlatego dla ekranów zewnętrznych należy wybrać takie modele, które oferują wysoką jasność. Dzięki temu nawet przy dużym nasłonecznieniu wyświetlana treść będzie widoczna dla potencjalnych klientów. W przypadku montażu zewnętrznego należy również wziąć pod uwagę możliwość ochrony ekranu przed deszczem i śniegiem. Decydując się na instalację systemu wewnątrz również należy wziąć pod uwagę rodzaj oświetlenia pomieszczenia i rozmieszczenie lamp.
Kompatybilność i nowoczesność
System digital signage to nie tylko monitor, ale także odtwarzacz mediów, bezprzewodowy system sterowania czy też oprogramowanie niezbędne do zarządzania treścią. Należy sprawdzić przed dokonaniem zakupu czy posiadany przez ciebie sprzęt jest kompatybilny z modelem monitora, który cię zainteresował. Warto również sprawdzić jak nowoczesna jest wybrana przez nas technologia. Wielu producentów oferuje monitory oraz systemy, dzięki którym można dostosować wyświetlanie treści według własnego pomysłu, np. w sekwencjach, na większej ilości monitorów, w pętli, itp.
Cel – dlaczego potrzebujesz monitora digital signage?
To jest najważniejsze pytanie. Do czego tak właściwie będzie potrzebny ci monitor? Nastawiasz się na wyświetlanie filmów, prezentacji, tekstu czy też obrazu? Warto zadać sobie takie pytania, bo od odpowiedzi na nie może zależeć nasza decyzja o zakupie. Fachowcy na pewno pomogą ci znaleźć monitor najbardziej dostosowany do twoich potrzeb.